Vulkánvadászat Celldömölkön

2014. június 23. 14:52 - Év Utazója

A héten a lehető legközelebb jutottam a vulkánokhoz Celldömölkön a nagyon futurisztikus Kemenes Vulkánparkban, ahol,  a stábbal bekukkanthatunk a Ság hegy feltárt kráterébe.

A Kemenes Vulkánpark mellett elindulhatunk a Ság hegy gyomrába is a tanösvényen.  Ne hagyjuk ki egyiket sem, mert az előbbi nagyon sokat mond el a vulkánok működéséről, utóbbi viszont alaposan megmutatja, milyen egy kihunyt vulkán belseje. A vulkánvédelmi ruha pedig kötelező!

image (5).jpg

Üdvözlet, földlakók!

A hegy tövében húzódó hangulatos kisváros, Celldömölk egyébként ideális kiránduló- és nyaralóhely, s amikor elhagyjuk a várost, egy hatalmas mező közepén egy rozsdás kockát fedezhetünk fel. Igen, ez lesz a Kemenes Vulkánpark.

image (2).jpg

A látogatóközpont a vulkanikus eredetű Ság hegy feltárt kráterét, és persze mindent, ami vulkanikus, például a tűzhányók működését igyekszik megismertetni, méghozzá hihetetlenül jól.  Izgalmas, közérthető, interaktív kiállítást állítottak össze.  Bemutatják a vulkánok erejét, a gigantikus méretű és intenzitású geológiai változásokat. Megismerhetjük, milyen lehetett évmilliókkal ezelőtt, és azt is, milyen ma a Föld tűzhányóinak tevékenysége, miként jelezhetők előre a vulkánkitörések.

Bebarangolhatjuk a Felfedezőtermet, Tűzhányótermet, Verne-kabint, Vulkánszimulációs termet, Vulkánszínház termet, megismerhetjük közelebbről a Kárpát-medence vulkánjait is. Legfelül, a látogatóközpont 5. emeletén, a Kilátó-teremből bekukucskálhatunk Ság hegy feltárt kráterébe.

image (4).jpg

A látogatóközpont után felmásztunk a Ság hegyre is, amihez azért nem árt némi kondi sem.

A Vulkánpark rendszeresen szervez geológiai és botanikai túrákat a Ság hegyre egy képzett vulkanológus kíséretében. A túra során megismerkedhetünk a környező kőzetek, formák történetével, és megtudhatjuk, mi az a lávaszökőkút vagy miről tanúskodnak a tanúhegyek. A kilátás gyönyörű, a vulkanológus fiú pedig nekünk azt is elárulta, hogy az Eragon című filmet is ezen a helyszínen forgatták.

Ha még ennél is többet szeretnétek megtudni a Vulkánparkról, kattintsatok ide!

A misztikus geológiai túra után a Vulkán fürdőben lazulhatunk, ahol persze strandröpi is van!

Kirándulás és strand után keressük fel a helyi borászatokat is, ahol ilyen boldogan futhatunk a tőkék között.

borászat1-1 (2).jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.